سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همنشینی دانشمندان عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
ÇãÑæÒ: دوشنبه 103 اردیبهشت 24

به نام خالق یکتا

 

پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏و ‏آله فرموده اند: وَالّذى نَفسى بِیَدِهِ لاتَدخُلُوا الجَنَّةَ حَتّى تُؤمِنوا وَ لا تُؤمِنوا حَتّى تَحابّوا . أولا أدُلُّـکُم عَلى شَئىٍ اِذا فَعَلتُموهُ تَحابَبتُم؟ اَفشُوا السَّلامَ بَینَـکُم؛

به خدایى که جانم در اختیار اوست، وارد بهشت نمى شوید مگر مؤمن شوید و مؤمن نمى شوید، مگر این که یکدیگر را دوست بدارید. آیا مى خواهید شما را به چیزى راهنمایى کنم که با انجام آن، یکدیگر را دوست بدارید؟ سلام کردن بین یکدیگر را رواج دهید.(مشکاة الانوار، ص 157)

یکی از محاسن سفر با مترو اینه که بعضی اوقات حدیث هایی را تو قطار میبینی که یه جورایی به دلت میشینه. چند وقتیه که حدیث بالا را تو بعضی قطارها زدن (البته فقط ترجمه اش را).

راستش این حدیث را که دیدم یاد شرکتمون افتادم. چون یه جورایی مصداق همین حدیث در واحدی که من توش کارمیکنم وجود داره. اونم اینه که یه قانون نانوشته ای توی واحد ما هست که وقتی وارد هر واحد دیگه ای میشیم به همه آدمهای اونجا سلام میکنیم حتی اگر تو اون روز اولین بار نباشه که میریم اونجا. این باعث شده هرکی هم وارد واحد ما میشه به همه سلام کنه حتی اگر تو اون روز اولین بار نباشه که میاد اینجا. یه قانون دیگه هم که هست اینه که وقتی مثلا برای ناهار و نماز یا کارهای دیگه از واحدمون میریم بیرون از واحد و یه مدت تقریبا طولانی نیستیم، وقتی برمیگردیم دوباره سلام میکنیم. رئیس قسمت ما که از این هم فراتر رفته و اگر مثلا توی راه پله ها یا راهروها ببینیش بهت سلام میکنه. حتی اگر کمتر از یک دقیقه باشه که رفته بیرون! راستش اوایل برای من کمی عجیب بود که مثلا وقتی برای ناهار و نماز میرن و برمیگردن، دوباره سلام میکنن اما الان خودمم عادت کردم به این کار. خب این یعنی همون ترویج سلام، یعنی آدمهای اطرافم باعث شدن که من سلام کردن به دیگران برام مهمتر از قبل بشه و حتی سعی میکنم این اخلاق خوب را در جاهای دیگه هم رعایت کنم. اما جالب اینجاست که وقتی وارد بعضی واحدها میشم و سلام میکنم بعضی هاشون همینجوری نگاهم میکنن و حتی برای جواب سلام زحمت سرتکان دادن هم به خودشون نمیدن. اینجاست که اصلا ناراحت نمیشم و اصلا اعتماد به نفسم را ازدست نمیدم و دفعه بعد هم دوباره بهشون سلام میکنم، چون همونطور که میدونید طبق حدیثی از امام على(ع)، سلام هفتاد ثواب داره که شصت و نه تاى آن براى سلام کننده است و یکى براى جواب دهنده. و طبق یه حدیث دیگه از پیامبر رحمت (ص)، نزدیکترین مردم به خدا و رسول او کسى است که آغازگر سلام باشد.

خلاصه که گاهی راههای رسیدن به خدا و رضوانش خیلی آسونه ولی ما ازشون غافلیم.

" بخوان دعای فرج را به یاد خیمه سبز     که آخرین گل سرخ از همه خبر دارد"

«اللهم عجل لولیک الفرج »


 äæÔÊå ÔÏå ÊæÓØ بهاری چهارشنبه 89/12/18 | äÙÑÇÊ()
ÏÑÈÇÑå ÈåÇÑí

*باران بهاری*
بهاری
یه بنده خـدا که خیلی اتفاقی پاش به اینجا باز شده و می‌خواد سعی کنـه بیشتر، از خـدا و چیزهایی که خــدا دوست داره بگه - و گـاهی هم از دلنوشته‌هاش- تـا شـایـد...... (نوشته‌های این وبلاگ، صرفاً برداشت‌های شخصی من هستند مگر اینکه منبع آن را ذکر کرده باشم.)

íæäÏ æíŽå

ÌäÈÔ letter4u


ãäæí ÇÕáí
ÂãÇÑ æÈáǐ
ÈÇÒÏíÏ ÇãÑæÒ: 18
ÈÇÒÏíÏ ÏíÑæÒ: 20
ãÌãæÚ ÈÇÒÏíÏåÇ: 209763
ÝåÑÓÊ ãæÖæÚí
ÈÇíÇäí æÈáǐ
ÌÓÊÌæ ÏÑ ÕÝÍå

áíäß ÏæÓÊÇä
íæäÏåÇí ãÝíÏ
ÎÈÜÑäÇãå
 
æÖíÚÊ ãä ÏÑ íÇåæ