سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنهان کننده دانش، به درستیِ دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
 
ÇãÑæÒ: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

بسم ربّ الحسین (علیه السلام)

تو پست قبلی اشاره کردم به نصیحت مادرم که یه بار بهم گفت: وقتی میخوای ببینی یه مداحی یا عزاداری ای مورد پسند خدا و امام حسین(ع)‌ هست یا نه، ببین اگه عزیزترین کست فوت کنه همینطوری براش عزاداری میکنی؟

خیلی مواقع مرتکب اشتباهاتی میشیم اما متوجه اشتباه بودنشون نمیشیم درصورتی که با کمی فکر به سادگی میشه به غلط بودنشون پی برد. امروز خیلی اتفاقی به یه مطلب تو سایت «مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی» برخوردم که بی ربط با این موضوع نیست و از خوندنش ضرر نمیکنید. توصیه می کنم حتما بخونیدش. قسمتی از مطلب + لینک مربوطه رو در ادامه میتونید ببینید :

...رسول اکرم(ص) فرموده اند: «کسی که کار انجام می دهد و در آن آگاهی و شناخت لازم را ندارد، آنچه را که خراب می کند بیش از آن چیزی است که اصلاح می نماید.».....برگزار کنندگان مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بایستی شناخت و معرفت کامل نسبت به این امام همام و نهضت عاشورایی آن حضرت داشته باشند اما فقدان این شناخت موجب شده تا بسیاری از مجالس سوگواری امروزی هرچه که پر شورتر می شود، از هدف خود دورتر شود همچنان که امام صادق(ع) فرموده اند: «کسی که عملی را بدون بصیرت و آگاهی انجام دهد مانند رهروی است که راه را اشتباه پیموده است. لذا هرچه تندتر رود از مقصود دورتر می شود.» (اصول کافی-ج 1- ص 54)....امام حسین(ع) در کربلا شهید شد و ما امروز نهضت او را مثله می کنیم....آیا او خاندان و فرزندانش را به قتلگاه آورد تا ما فقط اشک بریزیم و از چشم و ابروی او سخن بگوییم و بهترین خواسته مان این باشد که در بین الحرمین آنقدر سینه بزنیم تا بمیریم؟.....چرا فقط هفتاد و دو نفر ندای او را لبیک گفتند؟ بی تردید شیعیان زیادی بودند که آن حضرت را دوست می داشتند اما تنها دوست داشتن کافی نبود....

لینک: http://www.pasokhgoo.ir/node/2345

پ.ن: از آنجا که "هنوز محرم است" به توفیق خدا باز هم یه پست مربوط به امام حسین(علیه السلام) گذاشتم شاید...

و هنوز مهدی منتظر(عج) داغدار جدش است. پس

"بخوان دعای فرج را به یاد خیمه سبز      که آخرین گل سرخ از همه خبر دارد"

«اللهم عجل لولیک الفرج»


 äæÔÊå ÔÏå ÊæÓØ بهاری شنبه 90/10/3 | äÙÑÇÊ()
ÏÑÈÇÑå ÈåÇÑí

*باران بهاری*
بهاری
یه بنده خـدا که خیلی اتفاقی پاش به اینجا باز شده و می‌خواد سعی کنـه بیشتر، از خـدا و چیزهایی که خــدا دوست داره بگه - و گـاهی هم از دلنوشته‌هاش- تـا شـایـد...... (نوشته‌های این وبلاگ، صرفاً برداشت‌های شخصی من هستند مگر اینکه منبع آن را ذکر کرده باشم.)

íæäÏ æíŽå

ÌäÈÔ letter4u


ãäæí ÇÕáí
ÂãÇÑ æÈáǐ
ÈÇÒÏíÏ ÇãÑæÒ: 1
ÈÇÒÏíÏ ÏíÑæÒ: 13
ãÌãæÚ ÈÇÒÏíÏåÇ: 209562
ÝåÑÓÊ ãæÖæÚí
ÈÇíÇäí æÈáǐ
ÌÓÊÌæ ÏÑ ÕÝÍå

áíäß ÏæÓÊÇä
íæäÏåÇí ãÝíÏ
ÎÈÜÑäÇãå
 
æÖíÚÊ ãä ÏÑ íÇåæ